Edgar Arceneaux 107th Street Watts mit Textbeiträgen von Charles Gaines, Lynell George und Vincent Johnson (englisch) 15 x 20 cm, 48 S., 50 Abb., Leporello and Text-Booklet in Faltschachtel Published by Revolver Archiv Für Aktuelle Kunst, Frankfurt. Ed. of 1000. (First edition) 2003 |
Doro Boehme and Eric Baskauskas Various Blank Pages 66 Seiten, 20,5 x 15 cm, first edition 500 copies, 2009 (second edition 500 copies, 2010) Various Blank Pages makes reference to the pages left intentionally blank in Ed Ruscha's highly influential and oft-imitated artist's books of which Nine Swimming Pools, A Few Palm Trees, and Various Small Fires are examples. With their homage, Doro Boehme and Eric Baskauskas aim to acknowledge the significance of Ruscha's work in the larger canon or artist-designed publications and specifically in the holdings of the Joan Flasch Artists' Book Collection at the School of the Art Institute of Chicago, which receives recognition in the book's final image. |
Jérémie Bennequin Un coup de dés jamais n'abolira le hasard, OMAGE 28 Seiten, 19,2 x 13,6 cm Dé-composition n°1.0. Paris, 2009 |
Amir Brito Cadôr A Night Visit to the Library 20 Seiten, 17 x 12 cm, Edition of 120. (First Edition 2011) Andantelivros, 2013 |
Endre Tót, Night visit to the National Gallery Beau Geste Press Devon, 1974 Auflage 500 |
Daniela Comani Neuerscheinungen 104 Seiten, 24,4 x 17,4 cm Edition Patrick Frey N° 78, 2008 |
Dan Colen, Peanuts 240 Seiten, 24 x 17 cm Astrup Fearnley Museum of Modern Art, 2011 |
Eric Doeringer [48] pp., 17.2 x 14 cm edition size 1000 Brooklyn, 2009 |
Eric Doeringer [48] pp., 17.2 x 14 cm edition size 1000 Brooklyn, 2009 |
Artists' book that highly approximates artists' book by same title by Edward Ruscha. "Ed Ruscha's 1965 book 'Some Los Angeles Apartments' features photographs of apartment buildings in Los Angeles. Ruscha was inspired by the 'artless' photography featred in real estate listings. For my version, I visited the locations Ruscha had photographed and took photographs from the same vantage points. Most of the buildings still exist, some with cosmetic alterations, others remain virtually unchanged. The book's format mimics Ruscha's, but substitutes my photographs of the apartments." -- artist's statement. |
Sammy Engramer
Un coup de dés jamais n’abolira le hasard, Wave aufgenommen am 4.März 2009 in Apenburg (Sachsen Anhalt). 32 Seiten, 34 x 24 cm, Auflage 500 Numerisscann, Tours, 2010 |
Cerith Wyn Evans, "..."-Delay 32 Seiten 32,5 x 25 cm, mit Ausstanzungen, brosch. 60/500 Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, 2009 |
Hier bezieht sich Cerith Wyn Evans in Aufmachung und Umfang auf zwei wegweisende Publikationen des 20. Jahrhunderts: Zum einen auf die 1914 erschienene Ausgabe Un coup de dés jamais nabolira le hasard-poême (Ein Würfelwurf wird niemals den Zufall auslöschen) von Stéphane Mallarmé, die als erster Hypertext der Sprachgeschichte gilt. Zum anderen auf die 1969 in der Galerie Wide White Space erschienene gleichnamige Replika von Marcel Broodthaers, der darin mit einer dandyartigen Geste sämtliche Textzeilen geschwärzt und die Ausgabe mit dem Untertitel image (Bild) versehen hatte. Die aufwendig gestaltete Hommage enthält nur einen, über 32 Seiten verteilten Text, dessen Buchstaben er laserperforiert: "Permit yourself to drift from what you are reading at this very moment into another situation ... Imagine a situation that, in all likelihood, youve never been in." (Erlaube es dir, wenn du diesen Text liest, dich in einer anderen Situation vorzustellen . . . Führe dir einen Ort vor Augen, den du vermutlich zuvor nie gesehen hast). |
Hans-Peter Feldmann, profil Nr.6 vom 7.2.2000, ohne Worte. 2 Hefte des österreichischen Wochenmagazins profil : 1) das Heft wie es am 7.2.2000 erschien und 2) das Heft ohne Texte, Anzeigen und ohne nicht-fotografische Illustrationen, aber im gleichen Layout neu produziert. (Edition von Hans-Peter Feldmann: das Nachrichtenmagazin profil mit dem Titel Die Schande Europas zum Regierungswechsel und Jörg Haider - ohne Text. ) Wien, 2000 |
Hans-Peter Feldmann präsentiert abstrakte Kunst Querschnitt 1953. Sonderausgabe der Zeitschrift "Das Kunstwerk", mit eingeklebtem Ex Libris , Köln 2005 |
Thomas Galler, Various Fires – and Four Running Boys 48 Seiten, 21 Abb. in Farbe, 17,8 x 14 cm, Fadenheftung, Broschur mit Schutzumschlag 2009 |
Dora García: Steal this book 132 Seiten, 18 x 11 cm, English / Spanish / German / French. Paraguay Press, 2009 |
Steve Giasson:
SOME GASOLINE PRICES 52 Seiten, 21 x 15 cm Apple Pie Editions, Manchester, 2011 |
Antonia Hirsch: Komma (after Dalton Trumbo’s Johnny Got His Gun) 316 Seiten, 20,3 x 14 cm, + 16-page pamphlet Published by Fillip Editions, 2011 |
Hirschhorn, Thomas; Steinweg, Marcus: Bataille Maschine - A/B, 2 komplementäre Bände 170 Seiten, 17 x 12 cm, 255 Seiten, 29,8 x 21 cm Merve Verlag, Berlin, 2003 |
Roy Lichtenstein 88 Seiten, 21 x 16,5 cm Kestner Gesellschaft, Hannover, 1968 |
Anzeigen von 41 Galerien: Composition book - unfair 1993 64 Seiten, 24,5 x 18,5 cm, Köln, 1993 |
Paul Heimbach, Textbetrachtung Textabschnitt aus Entweder - Oder, Teil 1, von Sören Kierkegaard Laserdruck auf Transparentpapier DIN A6, 1. Auflage 100, 1998, 2. Auflage 101-200 Oktober 2000 |
Paul Heimbach, Tekstbetragtning dänische Fassung von Textbetrachtung in Hvedekorn 3/1999 |
1990, Albrecht Dürer / Paul Heimbach - 1525 /1990 Das Viertbüchlein 34 Seiten, Fotokopie, DIN A4, roter Einband mit Goldschrift, Aufl.:10 und japanische Bindung, DIN A5, Aufl.: 60 |
Das Alphabet nach Robert Walsers Alphabet von 1921 28 Seiten, Laserdruck, 1. Auflage 100, Köln, 1999 |
Thomas Kapielski und Freunde
Der Einzige und sein Offenbarungseid Verlust der Mittel Karin Kramer Verlag, Berlin, 1994 |
Dahn & Dokoupil Die Afrika-Bilder 24 Seiten, 27 x 21 cm, Auflage 700 Expl. Groninger Museum, 1984 |
Martin Kippenberger DIE I.N.P.-BILDER Herausgegeben von Wilfried Dickhoff 44 Seiten, 27 x 21 cm, Klebebindung Galerie Max Hetzler, Köln, 1984 |
A. R. Penck Welt des Adlers, 466 Zeichnungen 472 Seiten, 28,5 x 21,5 cm, Auflage 300 num. u. sign. Expl Rainer Verlag, Berlin,1984 |
Martin Kippenberger Die Welt des grünen Kanarienvogels 186 Zeichnungen 192 Seiten, 14,5 x 11,5 cm, Fadenheftung, Ln. m. Schutzumschlag u. Schuber 115/120 signiert Galerie Grässlin-Ehrhard, Frankfurt, 1991 |
Martin Kippenberger The canary searching for a port in the storm 186 Drawings 192 Seiten, 14,5 x 11,5 cm, Fadenheftung, Ln. m. Schutzumschlag u. Schuber 44/120 signiert Edition David Nolan, New York, 1991 |
Martin Kippenberger Die bunte Welt des Kanarienvogels 186 Zeichnungen 192 Seiten, 14,5 x 11,5 cm, Fadenheftung, Ln. m. Schutzumschlag u. Schuber 52/120 signiert Edition Bleich-Rossi, Graz, 1991 |
Tanja Lazetic Coloured People in Black in White (Yellow) 36 Seiten, 18 x 13 cm, Auflage: 150 Ljubljana, 2010 |
Tanja Lazetic Twentysix Gasoline Stations Only 44 p. 25 x 17,5 cm, Softcover, edition of 100, Ljubljana, 2010 |
Tanja Lazetic Nine Swimming Pools Behind a Broken Glass 18 x 13 cm, Softcover, edition of 100 Ljubljana, 2010 |
Louisa van Leer
Fifteen Pornography Companies 38 Seiten, 18 x 14 cm Los Angeles, 2006 |
Sherrie Levine, Gustave Flaubert un coeur simple Imschoot, Uitgevers, 1990 0209 0300 |
Sherrie Levine. Fountain Mary Boone Gallery New York, 1991 |
Micah Lexier & Roula Partheniou
Two found books & two painted books, 2 Postkarten, Works, Works 1, Twice, 2009 |
Jochen Manz
Twentythree Bankers 48 Seiten, 20 x 14,5 cm, Auflage: 250, signiert White Press, Köln, 2009 |
Michael Maranda Un coup de dés jamais n’abolira le hasard: Livre handbound softcover book, 32 pages, 25×32.5×2cm Edition of 400, numbered (65/400) Published by Art Metropole, 2008 |
Michael Maranda Twentysix Gasoline Stations, 2.0 56 p., 18 x 14 cm Toronto, Canada: Parasitic Ventures Press. 2010 Mimicking the dimensions of the original, twentysix gasoline stations, 2.0 recreates Ed Ruscha’s classic book using images, of varying size and quality, sourced from the Internet. |
John O'Brian More Los Angeles Apartment and twenty three min photo 48 Seiten, 18 x 14 cm Benwell Atkins Printers, 1998 |
Parasitic Ventures Press Immanuel Kant The Three Critiques of Immanuel Kant, 2nd rev. edition By The Press | Published: 12 September 2010 656 Seiten, 24.5 x 19 cm, Paperback Library and Archives Canada Cataloguing in Publication The three critiques of Immanuel Kant / as edited by Parasitic Ventures Press. An artists’ book of all the letters, arranged alphabetically, in Immanuel Kant’s The critique of pure reason, The critique of practical reason, and The critique of aesthetic judgement, as translated into English by J.M.D. Meiklejohn, Thomas Kingsmith Abbot, and James Creed Meredith, respectively. “A saprophytic book.” |
Kris Martin, Idiot. 1496 Seiten, 14 x 10 cm, durchgehend mit handschriftl. Text, brosch. Published by Aspen Art Press, 2005 Martin copied the entire book "Der Idiot" of Dostojewski by hand. He exchanged the main figure Myskin with his own name: Martin. |
Scott McCarney,
Various Fires And MLK 40 Seiten, 18 x 14 cm Rochester, NY : S. McCarney. 2010 |
Jonathan Monk None of the Buildings on Sunset Strip hrsg. v. Christoph Keller 80 S., 20,5 x 15,5 cm, 36 Abb., Broschur, Auflage: 500 Exemplare Revolver Verlag, Berlin, 2002 |
Jonathan Monk The Projekt Book Projekt 68 Seiten, 29.4 x 21.6 cm Arnolfini Gallery Ltd, 2003 |
Jonathan Monk Cover Version 138 Seiten, 197 x 158 mm Book Works, London, 2004 |
Michael Riedel Kunste zur Text. Retrospektive. Hrsg. von Max Hollein & Matthias Ulrich. 336 S. mit 174 (160 farb.) Abb., Ppbd. - Text in dt. & engl. Sprache. Schirn/Walther König, 2012 |
Klaus Scherübel: Mallarmé, Le Livre - compilation Special edition limited to 24 copies numbered an signed by the artist. A compilation gathering four versions: German, English, French and Dutch Mallarmé, Das Buch (Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln 2001) Mallarmé, The Book (Printed Matter, Inc, New York, 2004) Mallarmé, Le Livre (Mudam and Optica, Luxembourg / Montreal, 2005) Mallarmé, Het Boek (mfc-michele didier, Brussels, 2009) Each book is 24 cm x 16 cm N°05 |
Simon Morris The Royal Road to the Unconscious 80 Seiten, 24 x 16 cm, Spiralbindung, Auflage 750 Information As Material, 2003 mp4 Simon Morris Getting Inside Jack Kerouac’s Head 324 Seiten, 20 x 13 cm Information As Material, 2010 Kerouac’s Head, is a performative retyping of the recently published original scroll edition of Jack Kerouac’s beat classic, On the Road. Morris’ project first appeared as an ongoing journey through the book, read and re-typed on a WordPress blog one page per day. This newly published codex version pours the content of that performative retyping back into the format of the paperback source book. It follows the default logic of a blog archive to put the last post / page at the start and stores the rest of the entries in reverse order. In other words, whereas Kerouac traveled from the East coast to the West coast, Morris crosses America from West to East. | Simon Morris Re-writing Freud 752 Seiten, 20 x 12,7 cm York and Gent, England and Belgium: Information As Material and Imschoot. 2005
In this new work, re-writing Freud the artist Simon Morris has worked with the creative technologist Christine Morris to re-write Sigmund Freud's Interpretation of Dreams. Freud's Interpretation of Dreams is fed into a computer programme.
|
Michalis Pichler new york garbage flag profile 292 S., ca. 300 Abb., 21 x 14,9 cm, PVC Flexocover, Revolver Frankfurt, 2005 |
Michalis Pichler Sechsundzwanzig Autobahn Flagen 18 x 14 cm, 32 S., ca. 26 Abb. ed. 550 copies. Revolver Frankfurt, 2006 |
Michalis Pichler UN COUP DE DÉS JAMAIS N‘ABOLIRA LE HASARD (sculpture) (MUSIQUE) paper version: 32 pages, 32,5 x 25 cm, Ed. 500, "greatest hits" Berlin, 2008 |
Tadej Pogacar Twenty Palm Trees of Santa Cruz de Tenerife 48 pp. 23 x 17 cm, signed and numbered edition of: 80 (53) P.A.R.A.S.I.T.E Institute, 2009 |
Tadej Pogacar Various (Small) Pieces of Trash 48 pp., 22 cm x 16 cm, edition of: 150 P.A.R.A.S.I.T.E Institute, Ljubljana, 2010 |
Foto aus Yes Rasta Book von Patrick Cariou Richard Prince Canal Zone Gagosian Gallery Preview invite card, New York, 2008 Urheberrechtsstreit |
Simon Popper Ulysses
An artist's book which takes the text of Joyce's classic and rearranges each word and punctuation mark in 'alphabetical' order 727 Seiten, 24 x 20 cm, Nr. 847 von 1000 Expl., signiert The book was used in an installation by Popper at the ICA's Beck's Futures in 2006 |
Daniel Richter Billard um halb Zehn Herausgegeben von Beate Ermacora. 124 (4) Seiten, 32,5 x 21,5 cm Schleswig-Holsteinischer Kunstverein, Kiel, 2001 (Heinrich Böll), 21 x 13 cm Kiepenheuer & Witsch, 1959 5. Auflage, 1961 |
Daniel Richter, Die Palette 1995-2007 248 Seiten, 32,6 x 24,8 cm DuMont Buchverlag, Köln, 2007 (Hubert Fichte) 19 x 11,5 cm Rowohlt Verlag, 1968 |
Yann Sérandour Thirty Six Fire Stations 2004, self-published artist’s book offset printing, 80 pages, 17.8 x 14 cm edition of 600 copies |
Travis Shaffer Thirtyfour Parking Lots in Los Angeles . . . via Google Maps offset-printed ; glue bound ; color ; 14 x 21.5 cm. ; [48] pp. ; edition size 400 2008 |
Travis Shaffer Real Estate Opportunities | a 2010 international investment guide archival inkjet printed ; hand sewn saddle stitch binding ; color ; 15.24 x 15.24 cm. ; [24] pp. ; edition size 50 ; signed and numbered. 2010 |
Tom Sowden Fortynine Coach Seats Travelling Along the M4 Perfect bound, inkjet printed artist’s book. 98 Seiten, 18 x 14 cm., 22/49 signiert Bristol, 2003 |
Tom Sowden Fiftytwo Shopping Trolleys in Parking Lots (2004) laser printed artist’s book with screen-printed cover. 50 Seiten, 27.9 x 21.6 cm Second Edition: 100 copies, 2010 |
Tom Sowden Homeless People (2004) laser printed artist’s book with screen-printed cover. 108 Seiten, 27.9 x 21.6 cm Second Edition: 100 copies, 2010 |
Sturtevant, Author of the Quixote 43 Seiten, 17,5 x 11,5 cm, VA mit roter Signatur auf Seite 7 MMK Frankfurt u. Koenig Books, London, 2009 |
Derek Sullivan Persistent Huts Leporello, 18 x 14 cm, Auflage: 500 New York, NY: Printed Matter, Inc.. 2008 An accordion fold-out book based on ed Ruscha's famous Every Building on the Sunset Strip. However, the photos inside are of structures built out of multiple copies of another famous artist's book, Psychobuildings by Martin Kippenburger. |
Derek Sullivan: Every Letter in "The Sunset Strip" 64 Seiten, 17.5 x 10.5 cm Toronto, Canada. 2010 |
Elisabeth Tonnard: Recounted
64 Seiten, 20,5 x 13 cm, signiert, Leerdam, 2012 Recounted. Nine swimming pools as swimming pools. This book recounts Nine Swimming Pools and a Broken Glass by Edward Ruscha in textual snapshots. The snapshots are taken from modern American literature predating 1968 (they may even be imagined to have influenced Ruscha). They can be read but they can also be looked at: the words are objects in disguise. Recounted was made as part of the ABCED project realized by ABC Artists’ Books Cooperative in celebration of Ed Ruscha’s 75th birthday in 2012. Published by Elisabeth Tonnard, September 2012, Leerdam, The Netherlands. Black and white print-on-demand book, perfect bound, 5 x 8 inches, 64 pages. |
Claudia de la Torre
Ten (unknown) Gasoline Stations 24 Seiten, 21 x 15 cm, softcover, 28/500 Karlsruhe, 2012 |
Adolf Freiherr Knigge: Über den Umgang mit Menschen, Heimo Zobernig: Über den Umgang mit Büchern 20,1 x 13,2 cm .364S., s/w, Ppbd., in Schuber Auflage : 120 num. &sign. Exeplare (Nr. 1-30 mit Kinder-Zeichn.)/23 Ex. a.p. 26/30 inkl. Kinderzeichnung Edition Forum Stadtpark, Graz, 1990 |
Hermann Zschiegner Thirtyfour Parking Lots, on Google Earth Softcover, 10 x 8 inches, 50 pages blurb.com, 2006 Preview |
Hermann Zschiegner This book should ideally be placed next to Jonathan Monk's Cover Version. 78 Seiten, 24,5 x 19 cm Lulu Edition, May 2007 |
Hermann Zschiegner +walker evans+sherrie levine 60 Seiten, 25 x 20 cm blurb.com, 2008 Preview |
|