Edgar Arceneaux
107th Street Watts
mit Textbeiträgen von Charles Gaines, Lynell George und Vincent Johnson (englisch)
15 x 20 cm, 48 S., 50 Abb., Leporello and Text-Booklet in Faltschachtel
Published by Revolver Archiv Für Aktuelle Kunst, Frankfurt.
Ed. of 1000. (First edition) 2003





Doro Boehme and Eric Baskauskas
Various Blank Pages
66 Seiten, 20,5 x 15 cm,
first edition 500 copies, 2009
(second edition 500 copies, 2010)

Various Blank Pages makes reference to the pages left intentionally blank in Ed Ruscha's highly influential and oft-imitated artist's books of which Nine Swimming Pools, A Few Palm Trees, and Various Small Fires are examples. With their homage, Doro Boehme and Eric Baskauskas aim to acknowledge the significance of Ruscha's work in the larger canon or artist-designed publications and specifically in the holdings of the Joan Flasch Artists' Book Collection at the School of the Art Institute of Chicago, which receives recognition in the book's final image.






Jérémie Bennequin
Un coup de dés jamais n'abolira le hasard, OMAGE
28 Seiten, 19,2 x 13,6 cm
Dé-composition n°1.0. Paris, 2009





Amir Brito Cadôr
A Night Visit to the Library
20 Seiten, 17 x 12 cm, Edition of 120.
(First Edition 2011)
Andantelivros, 2013


Endre Tót,
Night visit
to the National Gallery

Beau Geste Press Devon, 1974
Auflage 500





Daniela Comani
Neuerscheinungen
104 Seiten, 24,4 x 17,4 cm
Edition Patrick Frey N° 78, 2008





Dan Colen, Peanuts
240 Seiten, 24 x 17 cm
Astrup Fearnley Museum of Modern Art, 2011





Eric Doeringer
[48] pp., 17.2 x 14 cm
edition size 1000
Brooklyn, 2009


Eric Doeringer
[48] pp., 17.2 x 14 cm
edition size 1000
Brooklyn, 2009

Artists' book that highly approximates artists' book by same title by Edward Ruscha. "Ed Ruscha's 1965 book 'Some Los Angeles Apartments' features photographs of apartment buildings in Los Angeles. Ruscha was inspired by the 'artless' photography featred in real estate listings. For my version, I visited the locations Ruscha had photographed and took photographs from the same vantage points. Most of the buildings still exist, some with cosmetic alterations, others remain virtually unchanged. The book's format mimics Ruscha's, but substitutes my photographs of the apartments." -- artist's statement.




Eric Doeringer: Sol Lewitt
40 Seiten, 21 x 21 cm
CTS @ DAM, Stuhltrager Gallery,
Brooklyn, 2009


Eric Doeringer The Xeroxed Book
264 Seiten, 29,7 x 21 cm, brosch.
edition of 250,
New York 2010


Eric Doeringer
Arcs Circles & Grids (after Sol LeWitt) , 208 Seiten, 19 x 19 cm
Copycat Publications. 2011



Sammy Engramer
Un coup de dés jamais n’abolira le hasard, Wave
aufgenommen am 4.März 2009 in Apenburg (Sachsen Anhalt).
32 Seiten, 34 x 24 cm,
Auflage 500
Numerisscann, Tours, 2010





Cerith Wyn Evans, "..."-Delay
32 Seiten 32,5 x 25 cm, mit Ausstanzungen, brosch. 60/500
Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, 2009

Hier bezieht sich Cerith Wyn Evans in Aufmachung und Umfang auf zwei wegweisende Publikationen des 20. Jahrhunderts: Zum einen auf die 1914 erschienene Ausgabe Un coup de dés jamais nabolira le hasard-poême (Ein Würfelwurf wird niemals den Zufall auslöschen) von Stéphane Mallarmé, die als erster Hypertext der Sprachgeschichte gilt. Zum anderen auf die 1969 in der Galerie Wide White Space erschienene gleichnamige Replika von Marcel Broodthaers, der darin mit einer dandyartigen Geste sämtliche Textzeilen geschwärzt und die Ausgabe mit dem Untertitel image (Bild) versehen hatte. Die aufwendig gestaltete Hommage enthält nur einen, über 32 Seiten verteilten Text, dessen Buchstaben er laserperforiert: "Permit yourself to drift from what you are reading at this very moment into another situation ... Imagine a situation that, in all likelihood, youve never been in." (Erlaube es dir, wenn du diesen Text liest, dich in einer anderen Situation vorzustellen . . . Führe dir einen Ort vor Augen, den du vermutlich zuvor nie gesehen hast).






Hans-Peter Feldmann,
profil Nr.6 vom 7.2.2000, ohne Worte.
2 Hefte des österreichischen Wochenmagazins profil : 1) das Heft wie es am 7.2.2000 erschien und 2) das Heft ohne Texte, Anzeigen und ohne nicht-fotografische Illustrationen, aber im gleichen Layout neu produziert. (Edition von Hans-Peter Feldmann: das Nachrichtenmagazin profil mit dem Titel Die Schande Europas zum Regierungswechsel und Jörg Haider - ohne Text. )
Wien, 2000


Hans-Peter Feldmann präsentiert
abstrakte Kunst Querschnitt 1953. Sonderausgabe der Zeitschrift "Das Kunstwerk", mit eingeklebtem Ex Libris , Köln 2005






Thomas Galler,
Various Fires – and Four Running Boys
48 Seiten, 21 Abb. in Farbe, 17,8 x 14 cm,
Fadenheftung, Broschur mit Schutzumschlag
2009





Dora García: Steal this book
132 Seiten, 18 x 11 cm, English / Spanish / German / French. Paraguay Press, 2009



Steve Giasson:
SOME GASOLINE PRICES
52 Seiten, 21 x 15 cm
Apple Pie Editions, Manchester, 2011





Antonia Hirsch:
Komma
(after Dalton Trumbo’s Johnny Got His Gun)

316 Seiten, 20,3 x 14 cm, + 16-page pamphlet
Published by Fillip Editions, 2011





Hirschhorn, Thomas; Steinweg, Marcus:
Bataille Maschine - A/B, 2 komplementäre Bände
170 Seiten, 17 x 12 cm, 255 Seiten, 29,8 x 21 cm
Merve Verlag, Berlin, 2003





Roy Lichtenstein
88 Seiten, 21 x 16,5 cm
Kestner Gesellschaft, Hannover, 1968


Anzeigen von 41 Galerien:
Composition book - unfair 1993
64 Seiten, 24,5 x 18,5 cm, Köln, 1993





Paul Heimbach, Textbetrachtung
Textabschnitt aus Entweder - Oder, Teil 1,
von Sören Kierkegaard
Laserdruck auf Transparentpapier DIN A6,
1. Auflage 100, 1998,
2. Auflage 101-200 Oktober 2000


Paul Heimbach, Tekstbetragtning
dänische Fassung von Textbetrachtung
in Hvedekorn 3/1999


1990, Albrecht Dürer / Paul Heimbach - 1525 /1990 Das Viertbüchlein
34 Seiten, Fotokopie, DIN A4, roter Einband
mit Goldschrift, Aufl.:10 und
japanische Bindung, DIN A5, Aufl.: 60


Das Alphabet
nach Robert Walsers Alphabet von 1921
28 Seiten, Laserdruck, 1. Auflage 100, Köln, 1999



Thomas Kapielski und Freunde
Der Einzige und sein Offenbarungseid
Verlust der Mittel
Karin Kramer Verlag, Berlin, 1994





Dahn & Dokoupil
Die Afrika-Bilder
24 Seiten, 27 x 21 cm, Auflage 700 Expl.
Groninger Museum, 1984


Martin Kippenberger
DIE I.N.P.-BILDER
Herausgegeben von Wilfried Dickhoff
44 Seiten, 27 x 21 cm, Klebebindung
Galerie Max Hetzler, Köln, 1984





A. R. Penck
Welt des Adlers, 466 Zeichnungen
472 Seiten, 28,5 x 21,5 cm,
Auflage 300 num. u. sign. Expl
Rainer Verlag, Berlin,1984


Martin Kippenberger
Die Welt des grünen Kanarienvogels
186 Zeichnungen
192 Seiten, 14,5 x 11,5 cm, Fadenheftung, Ln. m. Schutzumschlag u. Schuber
115/120 signiert
Galerie Grässlin-Ehrhard, Frankfurt, 1991


Martin Kippenberger
The canary searching for a port in the storm
186 Drawings
192 Seiten, 14,5 x 11,5 cm, Fadenheftung, Ln. m. Schutzumschlag u. Schuber
44/120 signiert
Edition David Nolan, New York, 1991


Martin Kippenberger
Die bunte Welt des Kanarienvogels
186 Zeichnungen
192 Seiten, 14,5 x 11,5 cm, Fadenheftung, Ln. m. Schutzumschlag u. Schuber
52/120 signiert
Edition Bleich-Rossi, Graz, 1991





Tanja Lazetic
Coloured People in Black in White (Yellow)
36 Seiten, 18 x 13 cm, Auflage: 150
Ljubljana, 2010


Tanja Lazetic
Twentysix Gasoline Stations Only
44 p. 25 x 17,5 cm, Softcover,
edition of 100, Ljubljana, 2010


Tanja Lazetic
Nine Swimming Pools Behind a Broken Glass
18 x 13 cm, Softcover,
edition of 100
Ljubljana, 2010



Louisa van Leer
Fifteen Pornography Companies
38 Seiten, 18 x 14 cm
Los Angeles, 2006





Sherrie Levine,
Gustave Flaubert un coeur simple

Imschoot, Uitgevers, 1990
0209 0300


Sherrie Levine. Fountain
Mary Boone Gallery
New York, 1991



Micah Lexier & Roula Partheniou
Two found books & two painted books,
2 Postkarten, Works, Works 1, Twice, 2009



Louis Lüthi:
On the Self-Reflexive Page
160 Seiten, 20 x 13 cm
Roma Publication 139, 2010
Cover: from
Laurence Sterne,
The Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman,
first published 1759; Oxford University Press edition, 1983.



Jochen Manz
Twentythree Bankers
48 Seiten, 20 x 14,5 cm, Auflage: 250, signiert
White Press, Köln, 2009





Michael Maranda
Un coup de dés jamais n’abolira le hasard: Livre
handbound softcover book, 32 pages, 25×32.5×2cm
Edition of 400, numbered (65/400)
Published by Art Metropole, 2008


Michael Maranda
Twentysix Gasoline Stations, 2.0
56 p., 18 x 14 cm
Toronto, Canada:
Parasitic Ventures Press. 2010

Mimicking the dimensions of the original, twentysix gasoline stations, 2.0 recreates Ed Ruscha’s classic book using images, of varying size and quality, sourced from the Internet.






John O'Brian
More Los Angeles Apartment

and twenty three min photo
48 Seiten, 18 x 14 cm
Benwell Atkins Printers, 1998





Parasitic Ventures Press
Immanuel Kant
The Three Critiques of Immanuel Kant, 2nd rev. edition

By The Press | Published: 12 September 2010
656 Seiten, 24.5 x 19 cm, Paperback

pdf

Library and Archives Canada Cataloguing in Publication The three critiques of Immanuel Kant / as edited by Parasitic Ventures Press. An artists’ book of all the letters, arranged alphabetically, in Immanuel Kant’s The critique of pure reason, The critique of practical reason, and The critique of aesthetic judgement, as translated into English by J.M.D. Meiklejohn, Thomas Kingsmith Abbot, and James Creed Meredith, respectively. “A saprophytic book.”






Kris Martin, Idiot.
1496 Seiten, 14 x 10 cm,
durchgehend mit handschriftl. Text, brosch.
Published by Aspen Art Press, 2005

Martin copied the entire book "Der Idiot" of Dostojewski by hand. He exchanged the main figure Myskin with his own name: Martin.



Scott McCarney,
Various Fires And MLK
40 Seiten, 18 x 14 cm
Rochester, NY : S. McCarney. 2010





Jonathan Monk
None of the Buildings
on Sunset Strip

hrsg. v. Christoph Keller
80 S., 20,5 x 15,5 cm, 36 Abb., Broschur, Auflage: 500 Exemplare
Revolver Verlag, Berlin, 2002


Jonathan Monk
The Projekt Book Projekt
68 Seiten, 29.4 x 21.6 cm
Arnolfini Gallery Ltd, 2003


Jonathan Monk
Cover Version
138 Seiten, 197 x 158 mm
Book Works, London, 2004


Jonathan Monk, & Milk
Today is just a copy of yesterday
60 Seiten, Abb. 51 farbig, 15 x 23 cm, Auflage: 800
Grazer Kunstverein, 2004


Jonathan Monk
Coloured people
in black and white

36 Seiten, 16 x 12 cm, Edition: 500
Künstlerhäuser Worpswede, 2008





Michael Riedel
Kunste zur Text. Retrospektive.
Hrsg. von Max Hollein & Matthias Ulrich.
336 S. mit 174 (160 farb.) Abb., Ppbd. -
Text in dt. & engl. Sprache.
Schirn/Walther König, 2012





Klaus Scherübel: Mallarmé, Le Livre - compilation
Special edition limited to 24 copies numbered an signed by the artist.

A compilation gathering four versions: German, English, French and Dutch
Mallarmé, Das Buch (Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln 2001)
Mallarmé, The Book (Printed Matter, Inc, New York, 2004)
Mallarmé, Le Livre (Mudam and Optica, Luxembourg / Montreal, 2005)
Mallarmé, Het Boek (mfc-michele didier, Brussels, 2009)

Each book is 24 cm x 16 cm N°05





Simon Morris
The Royal Road to the Unconscious
80 Seiten, 24 x 16 cm, Spiralbindung, Auflage 750
Information As Material, 2003
mp4



Simon Morris
Getting Inside Jack Kerouac’s Head
324 Seiten, 20 x 13 cm
Information As Material, 2010

Kerouac’s Head, is a performative retyping of the recently published original scroll edition of Jack Kerouac’s beat classic, On the Road. Morris’ project first appeared as an ongoing journey through the book, read and re-typed on a WordPress blog one page per day. This newly published codex version pours the content of that performative retyping back into the format of the paperback source book. It follows the default logic of a blog archive to put the last post / page at the start and stores the rest of the entries in reverse order. In other words, whereas Kerouac traveled from the East coast to the West coast, Morris crosses America from West to East.



Simon Morris
Re-writing Freud
752 Seiten, 20 x 12,7 cm
York and Gent, England and Belgium:
Information As Material and Imschoot. 2005

In this new work, re-writing Freud the artist Simon Morris has worked with the creative technologist Christine Morris to re-write Sigmund Freud's Interpretation of Dreams. Freud's Interpretation of Dreams is fed into a computer programme.
The programme randomly selects words, one at a time from Freud's text and begins to reconstruct the entire book, word by word, making a new book with the same words.






Michalis Pichler
new york garbage flag profile
292 S., ca. 300 Abb., 21 x 14,9 cm, PVC Flexocover,
Revolver Frankfurt, 2005


Michalis Pichler
Sechsundzwanzig Autobahn Flagen
18 x 14 cm, 32 S., ca. 26 Abb. ed. 550 copies.
Revolver Frankfurt, 2006


Michalis Pichler
UN COUP DE DÉS JAMAIS N‘ABOLIRA LE HASARD (sculpture) (MUSIQUE)
paper version: 32 pages, 32,5 x 25 cm, Ed. 500,
"greatest hits" Berlin, 2008


Michalis Pichler
Ardoise Magique /
Le signature de l'artiste

object, ca. 10 x 17 cm
edition of 100
instead of M.B.
the signature reads M.P.
(after Marcel Broodthaers, 1972)


Michalis Pichler
Working Drawings and Other Visible Things on Paper Not Necessarily Meant To Be Viewed
29,7 x 21 cm, 194 pp., xeroxed
Chatou and "greatest hits", Berlin, 2008


Michalis Pichler
TWENTYSIX GASOLINE STATIONS
36 pages, 18 x 14 cm Printed Matter, Inc., New York /
and "greatest hits" Berlin, 2009


Michalis Pichler
Der Einzige und sein Eigentum
464 pages, 15 x 10 cm,
"greatest hits"
Berlin, 2009


The Ego and Its Own
(Chinese Edition)
with an afterword by Annette Gilbert and an epilogue by Craig Dworkin
464 pages and slipcover, 15 x 10 cm,
"greatest hits" Berlin and Forever & Today, Inc., NY, 2010


Michalis Pichler
Monsanto Company Earnings Call Transcript
36 pages, 15 x 10 cm,
MOCA Skopje / "greatest hits" Berlin, 2010





Tadej Pogacar
Twenty Palm Trees of Santa Cruz de Tenerife
48 pp. 23 x 17 cm,
signed and numbered edition of: 80 (53)
P.A.R.A.S.I.T.E Institute, 2009


Tadej Pogacar
Various (Small) Pieces of Trash
48 pp., 22 cm x 16 cm,
edition of: 150
P.A.R.A.S.I.T.E Institute, Ljubljana, 2010



Foto aus Yes Rasta Book
von Patrick Cariou


Richard Prince
Canal Zone Gagosian Gallery
Preview invite card,
New York, 2008

Urheberrechtsstreit



Simon Popper Ulysses
An artist's book which takes the text of Joyce's classic and rearranges each word and punctuation mark in 'alphabetical' order
727 Seiten, 24 x 20 cm, Nr. 847 von 1000 Expl., signiert
The book was used in an installation by Popper at the ICA's Beck's Futures in 2006





Daniel Richter
Billard um halb Zehn
Herausgegeben von Beate Ermacora.
124 (4) Seiten, 32,5 x 21,5 cm
Schleswig-Holsteinischer Kunstverein,
Kiel, 2001


(Heinrich Böll), 21 x 13 cm
Kiepenheuer & Witsch, 1959
5. Auflage, 1961


Daniel Richter, Die Palette 1995-2007
248 Seiten, 32,6 x 24,8 cm
DuMont Buchverlag, Köln, 2007




(Hubert Fichte) 19 x 11,5 cm
Rowohlt Verlag, 1968





Yann Sérandour
Thirty Six Fire Stations
2004, self-published artist’s book
offset printing, 80 pages, 17.8 x 14 cm
edition of 600 copies





Travis Shaffer
Thirtyfour Parking Lots
in Los Angeles . . . via Google Maps

offset-printed ; glue bound ; color ;
14 x 21.5 cm. ; [48] pp. ; edition size 400
2008


Travis Shaffer
Real Estate Opportunities | a 2010 international investment guide
archival inkjet printed ; hand sewn saddle stitch binding ; color ; 15.24 x 15.24 cm. ; [24] pp. ; edition size 50 ; signed and numbered.
2010





Tom Sowden
Fortynine Coach Seats
Travelling Along the M4
Perfect bound, inkjet printed artist’s book.
98 Seiten, 18 x 14 cm., 22/49 signiert
Bristol, 2003


Tom Sowden
Fiftytwo Shopping Trolleys in Parking Lots (2004)
laser printed artist’s book with screen-printed cover.
50 Seiten, 27.9 x 21.6 cm
Second Edition: 100 copies, 2010


Tom Sowden
Homeless People (2004)
laser printed artist’s book with screen-printed cover.
108 Seiten, 27.9 x 21.6 cm
Second Edition: 100 copies, 2010





Sturtevant, Author of the Quixote
43 Seiten, 17,5 x 11,5 cm, VA mit roter Signatur auf Seite 7
MMK Frankfurt u. Koenig Books, London, 2009





Derek Sullivan
Persistent Huts
Leporello, 18 x 14 cm, Auflage: 500
New York, NY: Printed Matter, Inc.. 2008

An accordion fold-out book based on ed Ruscha's famous Every Building on the Sunset Strip. However, the photos inside are of structures built out of multiple copies of another famous artist's book, Psychobuildings by Martin Kippenburger.



Derek Sullivan:
Every Letter in "The Sunset Strip"
64 Seiten, 17.5 x 10.5 cm
Toronto, Canada. 2010



Elisabeth Tonnard: Recounted
64 Seiten, 20,5 x 13 cm, signiert, Leerdam, 2012
Recounted. Nine swimming pools as swimming pools.
This book recounts Nine Swimming Pools and a Broken Glass by Edward Ruscha in textual snapshots. The snapshots are taken from modern American literature predating 1968 (they may even be imagined to have influenced Ruscha). They can be read but they can also be looked at: the words are objects in disguise.
Recounted was made as part of the ABCED project realized by ABC Artists’ Books Cooperative in celebration of Ed Ruscha’s 75th birthday in 2012.
Published by Elisabeth Tonnard, September 2012, Leerdam, The Netherlands. Black and white print-on-demand book, perfect bound, 5 x 8 inches, 64 pages.



Claudia de la Torre
Ten (unknown) Gasoline Stations
24 Seiten, 21 x 15 cm, softcover, 28/500
Karlsruhe, 2012



Adolf Freiherr Knigge: Über den Umgang mit Menschen,
Heimo Zobernig: Über den Umgang mit Büchern
20,1 x 13,2 cm .364S., s/w, Ppbd., in Schuber
Auflage : 120 num. &sign. Exeplare (Nr. 1-30 mit Kinder-Zeichn.)/23 Ex. a.p.
26/30 inkl. Kinderzeichnung
Edition Forum Stadtpark, Graz, 1990





Hermann Zschiegner
Thirtyfour Parking Lots,
on Google Earth
Softcover, 10 x 8 inches, 50 pages
blurb.com, 2006
Preview


Hermann Zschiegner
This book should ideally be placed
next to Jonathan Monk's Cover Version.

78 Seiten, 24,5 x 19 cm
Lulu Edition, May 2007


Hermann Zschiegner
+walker evans+sherrie levine
60 Seiten, 25 x 20 cm
blurb.com, 2008
Preview







SIX HANDS AND A CHEESE SANDWICH
(ed.) Michalis Pichler,
20 pages, 14 x 18 cm,
Zavod Parasite, Ljubljana &
"greatest hits" Berlin, 2011



Annette Gilbert (Hg.)
Wiederaufgelegt:
Zur Appropriation von Texten
und Büchern in Büchern
422 Seiten, 22,5 x 21 cm
Transcript, Bielefeld, 2012



Various Small Books:
Referencing Various Small Books by Ed Ruscha, edited by Jeff Brouws, Wendy Burton and Hermann Zschiegner
288 Seiten, 23,5 x 16 cm
MIT Press, London, 2013